۲۰ مهر ۱۴۰۳، ۸:۳۸

یک ملی پوش با مهر مطرح کرد؛

شرایط برای تیم ملی فوتسال بانوان خوب نیست/ اردو کفایت نمی‌کند!

شرایط برای تیم ملی فوتسال بانوان خوب نیست/ اردو کفایت نمی‌کند!

سارا شیر بیگی معتقد است که نداشتن بازی‌های تدارکاتی باعث شده تیم ملی فوتسال از وضعیت ایده‌آل خود خارج شود.

سارا شیر بیگی بازیکن تیم فوتسال سایپا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص ارزیابی خود از کیفیت فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر اظهار کرد: مسابقات امسال در مقایسه با سال‌های گذشته کیفیت بهتری دارد دلیل آن هم این است که اکثر بازیکن‌های ملی پوش در تمام تیم‌ها تقسیم شدند. این برابری تیم‌ها توانسته حداقل در این ۲ هفته‌ای که از لیگ سپری می‌شود را جذاب و هیجان‌انگیز کند.

وی با اشاره به چالش‌های لیگ فوتسال بانوان و انصراف تیم‌ها قبل از آغاز مسابقات؛ گفت: مشکلی که فوتسال بانوان ایران همواره با آن درگیر است بحث نبود اسپانسر است که این فصل هم مجدد این چالش سبب شد تعدادی از تیم‌ها از فعالیت در حوزه انصراف دهند. متأسفانه فوتسال بانوان نه پوشش خبری دارد و نه حتی اجازه می‌دهند که عکاس از مسابقات عکاسی کند همین امر باعث شده اسپانسری به سمت این رشته نیاید و اگر هم می‌آید بعد از مدتی کنار برود.

شیر بیگی خاطر نشان کرد: فصل امسال هم با انصراف چند تیم ابتدا مقرر شد که با حضور ۷ الی ۸ تیم برگزار شود که در نهایت با رایزنی‌هایی که انجام شد تیم سپاهان ورود کرد و تعداد تیم‌ها بهتر شد. اما این روند کاهشی تیم‌ها در لیگ بانوان ادامه دارد و حتی به رده‌های پایین‌تر هم کشیده شده است.

بازیکن سایپا در واکنش به این موضوع که خیلی‌ها از حالا نارنجی‌پوشان تهران را قهرمان فصل خطاب می‌کنند؛ عنوان کرد: تیم سایپا برای قهرمانی بسته شده اما این‌طور نیست که ما با گذشته فقط ۲ هفته از مسابقات ادعا کنیم قهرمان هستیم. نتیجه هیچ بازی از قبل قابل پیش بینی نیست چه برسد به اینکه قهرمان فصل را از حالا مشخص کرد. معتقدم اکثر تیم‌ها بازیکن ملی پوش دارند و فقط سایپا نیست که وضعیت بهتری نسبت به رقبا داشته باشد.

او درباره دیدار با تیم فولاد هرمزگان در هفته سوم لیگ؛ گفت: تیم فولاد سال اولی است که در لیگ برتر حضور دارد و شناخت کافی از آنها نداریم. هیچ فیلمی از بازی آنها نداریم که بتوانیم رقیب را آنالیز کنیم. فقط در همین اندازه می‌دانم که اکثر بازیکن‌های این تیم چند سال است که در کنار هم حضور دارند و قطعاً این وحدت به هماهنگی بیشتر آنها در جریان بازی کمک خواهد کرد.

شرایط برای تیم ملی فوتسال بانوان خوب نیست/ اردو کفایت نمی‌کند!

ملی پوش فوتسال بانوان در مورد آخرین وضعیت تیم ملی برای حضور در جام ملت‌های آسیا نیز توضیح داد: اردوهای تیم ملی به صورت منظم هر ماه در حال برگزاری است ولی واقعیت این است که شرایط چندان خوب و ایده آل نیست. ایران قهرمان آسیاست و موفق شده این عنوان را تا به امروز حفظ کند ولی برای تکرار این جایگاه صرفاً داشتن اردوی منظم کفایت نمی‌کند. ما اگر دنبال جام قهرمانی هستیم باید به فکر بازی‌های تدارکاتی هم باشیم.

خانم گل آسیا خاطر نشان کرد: اخیراً در تورنمنت چین حضور پیدا کردیم و به چشم دیدیم که سایر رقبا چقدر از ما جلو هستند چون تعداد بازی‌های دوستانه آنها بیشتر از ماست. اگر این روند فعلی را ادامه دهیم به زودی شاهد عقب ماندگی تیم ملی از حریفان آسیایی خواهیم بود.

شیر بیگی در واکنش به انتقادهای مطرح شده جهت اعزام تیم ملی ایران به مسابقات کافا؛ گفت: انتقاد همیشه است. تیم چه ببازد و چه عملکرد خوبی داشته باشد یکسری افراد همیشه هستند که بخواهند نقدی به تیم ملی داشته باشند. ولی دوست دارم از این دوستان منتقد بپرسم تیم ملی ایران در این چند سال اگر سالی یک بار در همین مسابقات کافا هم شرکت نمی‌کرد دقیقاً چه کاری باید انجام می‌داد؟

وی اضافه کرد: اینکه می‌گویند ما با حضور در این مسابقات باعث شدیم تیمی مثل ازبکستان قوی‌تر شود جای تعجب دارد. مطمئن باشید ما اگر کافا را هم نمی‌رفتیم باز ازبکستان آنقدر بازی تدارکاتی دارد که بتواند خودش را قوی‌تر از گذشته کند. در همین چند سال گذشته هم ما با نتایج نزدیک موفق شدیم از سد این تیم عبور کنیم و قهرمان شویم. ما بازیکن تیم ملی هستیم و در هر صورت تلاش می‌کنیم در هر رویدادی که حضور داریم و این لباس بر تن ماست بهترین نمایش را داشته باشیم اما امیدوارم انجام بازی‌های تدارکاتی قبل از جام ملت‌ها خیلی جدی گرفته شود تا با آمادگی مطلوب راهی مسابقات شویم.

کد خبر 6251571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha